A Peugeot háromkerekűnek kinéző, de valójában négykerekű elektromos meghajtású roadster-prototípusa, az EX1 pénteken megdöntötte a körrekordot a Nürburgring-Nordschleifén.

A Peugeot EX1-est egy francia autóversenyző, Stéphane Caillet vezette körbe 9:01,338 perc alatt a 20,8 kilométeres legendás aszfaltcsíkon az Eifel-hegységben. Ez az idő több mint 50 másodperccel jobb, mint a korábbi elektromos autó rekord.

Átlagsebessége elérte a 138,324 km/órát, pedig az időjárás nem könnyítette meg a dolgát Caillet-nek: szemerkélt az eső, és hideg is volt. Ezt a rekordot repülőrajttal érte el az EX1, amelyet ezt megelőzőleg két napig készítettek fel a megmérettetésre a Peugeot fejlesztési központjában, a franciaországi Belchampban.

„Különösen nagy hangsúlyt fektettünk az autó egyensúlyára, fékezés közben, és a kanyarokból történő kigyorsítások alatt” – nyilatkozta a Jean-Cristophe Bolle-Reddat, a Peugeot tanulmányautókért felelős vezetője. Erre szüksége is volt a hátul meglehetősen keskeny nyomtávú autónak, mivel a „Zöld pokolban” nem kevesebb mint 170 kanyar, és hatalmas szintkülönbségek várták.

A karbonkarosszériás autó mindkét tengelyét egy-egy erős elektromotor hajtja, az összteljesítménye eléri a 340 lóerőt, a legnagyobb nyomatéka pedig a 480 Nm-t. Az EX1 korábbi, részletes bemutatójához kattintsanak ide.