A Chevrolet Volttal műszakilag megegyező Opel Ampera európai piacra szánt szériaváltozata március 1-jén, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Nick Reilly, az Opel főnöke szerint el kell telnie pár évnek ahhoz, hogy nyereségessé váljon a környezetbarát családi autó értékesítése.

Az Opel Ampera idén ősszel érkezik meg be a szalonokba. Jövőre pedig már 6-8 ezer darabot akarnak értékesíteni belőle Európában - közölte Nick Reilly, az Opel AG főnöke. Ez a szám ugyan eltörpül a detroiti mennyiség mellett, mégis becsvágyóan hangzik. Az Ampera fogyasztói ára ugyanis 42 900 euró (11,6 millió Ft) lesz. Ennek dacára az Opel-kereskedőkhöz már háromezer előrendelés érkezett a típusra: magánszemélyektől ezer, cégektől, hatóságoktól pedig kétezer.

Az elektromos járművek terén az Opel lépéselőnyre tett szert a többi német gyárral szemben. A rüsselsheimi cég villanyautója ugyanis már megérett a sorozatgyártásra, míg a konkurencia (BMW, Ford, Mercedes, Volkswagen) modelljei csak jövőre vagy 2013-ban fognak ebbe a stádiumba jutni. 2013-ban pedig az Opel már újabb elektromobilt tervez piacra dobni. Reilly egy kisautó villanymeghajtású változatáról beszélt, amelyet a konszern berkeiben egyelőre Junior fantázianéven emlegetnek. A majdani gyártás helyszíne az Opel eisenachi üzeme lesz.

A konszernfőnök az új modellek után jóval kevésbé lelkesen beszélt a villanyautókkal elérhető üzleti haszonról. "Eleinte minden eladott Ampera csak a veszteségünket fogja növelni. Az elektromos gépkocsik értékesítése legkorábban négy-öt év múlva válik majd nyereségessé. Még csak az elején tartunk egy hosszú útnak" - fogalmazott Nick Reilly. A detroiti anyakonszern, a General Motors egyik amerikai zászlóshajója, a Chevrolet idén már 60 ezer villanymeghajtású autót dob piacra, jövőre pedig 120 ezer Volt fog legördülni a futószalagról. Az Opelnél jóval szerényebb számokat céloznak meg.

A Welt am Sonntag német hetilap tíz villanymeghajtású személyautót hasonlított össze hatósugaruk, azaz a velük egyszeri feltöltéssel megtehető út alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin távolságot (379 km) vette - és a tíz járgány közül csak egy jutott el a vesztfáliai városból a fővárosba: a Tesla Roadster, amely azonban messze a legdrágább a tíz modell közül. Vásárlójának 96 390 eurót (26,5 millió Ft) kell leszurkolnia, ami érthetően lehűti a sportos külsejű autó iránti lelkesedést. Tavaly mindössze 23 darabot értékesítettek belőle Németországban. Brandenburgig jutott el egyszeri feltöltéssel, s így 330 kilométert gurult a második helyen végzett kínai BYD e6 nevű modell. A harmadik a Renault Fluence (26 180 euró) és a Nissan Leaf (33 340 euró) lett egyaránt 160 kilométeres hatósugárral. A teszt sereghajtója a Chevrolet Volt és az Opel Ampera lett: akkuik egyszeri feltöltésével mindössze 60 kilométert tudtak megtenni. Igaz, az Opelnek és a Chevrolet-nek van egy hatalmas aduja: egy benzinmotor-generátor is van bennük, amely az akkuk lemerülését követően beindul, és 500 kilométeresre növeli a hatótávot, ha tele a tank.