Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatkozott a konnektorról tölthető Rolls-Royce

A Genfi Autószalonon leleplezett 102EX (Experimental Electric) nevű tanulmánnyal a Rolls-Royce bevallottan nem csupán az új elektromos hajtásláncát, hanem a potenciális vásárlóit is tesztelni szeretné: arra kíváncsiak, hogy mit szólnak a világ leggazdagabb emberei a motorhang nélküli suhanáshoz és a kisebb hatótávolsághoz.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a patinás angol márka egy elektromos tanulmánnyal készül Genfre, ám akkor még nem közöltek pontos műszaki adatokat a hajtásláncról. A koncepcióautó gyakorlatilag egy Phantom, ugyanazt a padlólemezt és alumínium karosszériát használták, ám a hatalmas V12-es benzinmotor helyett két, egyenként 194,5 lóerős elektromotort építettek az autóba jó néhány lítium-magnéziumoxid akkumulátor társaságában.

Az elektromos Phantom 389 lóerős összteljesítménye ugyan jóval elmarad a benzineshez képest, ám a 102EX 800 newtonméteres nyomatéka már meghaladja a benzines 750 newtonméterét, ami egy ekkora autó esetében nem elhanyagolható szempont. A Rolls-Royce mérései szerint a tanulmánynak 8 másodpercre van szüksége a 100 kilométer/órás tempó eléréséhez (szemben a V12-es 5,7 másodpercével), míg a végsebességet 160 km/órában limitálták, így biztosan nem ez a Rolls lesz az autópályák belső sávjainak a királya, cserébe viszont 200 kilométer körüli hatótávolságot ígér a gyár. Az elektromos Phantom „mindössze” a hajtásláncában tér el a benzinesétől, ami a kidolgozást és a rendelhető extrákat illeti, minden a régi, azaz a világ legfényűzőbb utasterét találni a 102EX-ben.

0 Tovább

Villanyhajtás a Rolls-Royce Phantomban

Kísérleti járművet mutat be a Rolls-Royce a Genfi Autószalonon, a Phantomot elektromos hajtáslánccal szerelték fel. 102EX néven áll a nagyközönség elé a prototípus, amellyel tapasztalatszerzés a cél: a gyűjtött adatokat a jövő elektromos autóihoz használja fel a luxusmárka.

A 102EX az ultraluxus kategória első elektromos autója, adatokat egyelőre nem közöltek róla. Biztos, hogy a majdnem háromtonnás Phantom mozgatásához nagyteljesítményű villanymotorra és akkumulátorra van szükség, persze csak akkor, ha a Rolls-Royce-nál a benzinesekhez mérhető menetteljesítmények elérése a cél.
Évekre van még a sorozatgyártás, a Rolls-Royce mindenesetre szeretné megmutatni a potenciális vásárlóknak, hogy mire számíthatnak az elektromos hajtással kapcsolatban. Genf után világkörüli turné indul, európai, közel-keleti, ázsiai és észak-amerikai ügyfelek próbálhatják ki az elektromos limuzint. A visszajelzések kiértékelése után döntenek a további lépésekről.

0 Tovább

zoldauto

blogavatar

Napenergiával, széllel vagy más megújuló energiaforrással hajtott járművek a jövőből, hibridek, villany- és ecoautók a jelenből. Az [origo] autó rovatának legzöldebb alrovata.

Utolsó kommentek